O Ośrodku

Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Z. Tylewicza w Poznaniu oferuje młodzieży niepełnosprawnej możliwość wszechstronnego rozwoju i nauki w ciekawych kierunkach i zawodach. Ośrodek dysponuje nowoczesnym zapleczem dydaktycznym, bardzo dobrze wykształconą kadrą oraz ciekawą ofertą zajęć pozalekcyjnych.

Mocne strony naszego Ośrodka:

  • profesjonalne pracownie do nauki przedmiotów ogólnych i zawodowych (8 tablic interaktywnych, 4 pracownie komputerowe)
  • pomoc pedagogiczna i psychologiczna
  • rehabilitacja oraz usprawnianie indywidualne
  • opieka pielęgniarki
  • Internat dla uczniów spoza Poznania
  • liczne wycieczki edukacyjne i krajoznawcze, wyjazdy sportowe i konkursy
  • koła zainteresowań (sportowe: bilard, koszykówka na wózkach, siatkówka na siedząco, dziennikarskie: gazetka wózek, poetyckie, teatralne: grupa „Bezsenni”, naukowe: elektroniczne i automatyki i robotyki)
  • jesteśmy ośrodkiem egzaminacyjnym w zawodach: monter elektronik, elektryk, technik informatyk

Oferta edukacyjna Ośrodka

  • Szkoła Branżowa I Stopnia – elektryk, elektronik, magazynier-logistyk
  • Szkoła Policealna – technik informatyk, technik archiwista
  • Liceum Ogólnokształcące,
  • Kwalifikacyjne kursy zawodowe – monter elektronik (kwalifikacje: E5. E6), elektryk (kwalifikacje: E7, E8)
  • Szkoła Przysposabiająca do Pracy (przysposobienie do pracy na komputerze)

Pozyskane umiejętności zawodowe, jak i odpowiedni zasób wiedzy pozwalają naszym absolwentom na podejmowanie pracy we współczesnych warunkach gospodarki rynkowej oraz umożliwiają doskonalenie w zawodzie.

Najważniejsze zasady naszej placówki:

  • organizujemy naukę zawodu w szkołach zasadniczych i średnich według indywidualnych potrzeb i możliwości niepełnosprawnych
  • traktujemy siebie nawzajem z godnością, szacunkiem i uczciowością
  • cenimy otwartą obustronną komunikację

Wartości stanowiące podstawę działalności ośrodka:

  • dobra jakość nauczania i wychowania
  • klimat życzliwości
  • promocja zdrowego trybu życia, aktywnej rehabilitacji
  • uznanie, ze szkoła jest wspólnotą i wszyscy jej członkowie są jednakowo ważni