Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Zbigniewa Tylewicza w Poznaniu
Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Zbigniewa Tylewicza w Poznaniu
Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Zbigniewa Tylewicza w Poznaniu
logo Ośrodka

Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej
im. Zbigniewa Tylewicza
w Poznaniu

Godło Rzeczpospolitej Polskiej

Działania Przedszkola dla Dzieci z Autyzmem w IRWD

Instytut Rozwoju. Wspomaganie Dziecka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem

Wieloletnia współpraca z Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka jest dla nas bardzo ważna.🤝
Terapeutki z Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem w Poznaniu miały okazję poszerzać swoją wiedzę i doświadczenie dzięki stażowi w Instytucie Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku.
Możliwość prowadzenia zajęć pod okiem najlepszych Terapeutek 👩‍🏫daje nam wiele nowych inspiracji do pracy, za co jesteśmy bardzo wdzięczne!💙
Serdecznie dziękujemy Terapeutkom Instytutu za wszystkie wskazówki i dzielenie się swoim ogromnym doświadczeniem!💙💙💙

Post IRWD:

10 czerwca w IWRD (Instytut Wspierania Rozwoju Dziecka) gościł Członkinie i Członków Komisji Polityki Społecznej i Rodziny z Sejm Rzeczypospolitej Polskiej.
W spotkaniu uczestniczyli również:

  • Grzegorz Kryger – Pomorski Kurator Oświaty
  • prof. Małgorzata Lipowska – Dyrektor Instytutu Psychologii UG
  • Joanna Brzoskowska – Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 4 w Gdańsku
  • Kazimierz Herba – Przewodniczący Rady Nadzorczej Grupa NEUCA
  • Dyrektor Fundacji Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka, dr Anna Budzińska, przedstawiła działania prowadzone przez IWRD na rzecz dzieci ze spektrum autyzmu oraz model pracy w nurcie Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ).

Kluczowym elementem spotkania było przedstawienie dwóch postulatów, o wdrożenie których IWRD apeluje od wielu lat:

  1. Włączenie poszerzonej obserwacji pod kątem zaburzeń ze spektrum autyzmu do bilansu zdrowia dwulatka.
  2. Opublikowanie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Zdrowia wykazu terapii dla dzieci ze spektrum autyzmu, opartych na dowodach naukowych.

Prof. Małgorzata Lipowska z Uniwersytet Gdański podkreśliła potrzebę propagowania wśród psychologów i nauczycieli terapii opartych na dowodach naukowych oraz konieczność zmian w programach studiów wyższych.
Kazimierz Herba zaprezentował projekt badań przesiewowych w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu realizowany przy współpracy z IWRD w placówkach operatora medycznego Świat Zdrowia oraz przedstawił jego wymierne efekty.

Model pracy oparty na pozytywnym nurcie SAZ zaprezentowały również dwie placówki rekomendowane przez IWRD:

  • Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem działające w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Poznaniu, reprezentowane przez panią wicedyrektor Lidię Domańską oraz Annę Piętkę,
  • Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Żukowie, który reprezentowały pani dyrektor Barbara Bulczak i Żaneta Diks.
  • Dziękujemy wszystkim Członkiniom i Członkom Komisji Polityki Społecznej i Rodziny za obecność i zaangażowanie. Wierzymy, że wspólne działania mają realny wpływ na poprawę systemu wsparcia dla dzieci i ich rodzin.

Więcej informacji o Fundacji IWRD:
https://iwrd.pl
Więcej o Stosowanej Analizie Zachowania (SAZ):
https://analityk-zachowania.pl/stosowana-analiza…

Instytut Rozwoju. Wspomaganie Dziecka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem Instytut Rozwoju. Wspomaganie Dziecka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem Instytut Rozwoju. Wspomaganie Dziecka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem Instytut Rozwoju. Wspomaganie Dziecka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem Instytut Rozwoju. Wspomaganie Dziecka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem Instytut Rozwoju. Wspomaganie Dziecka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem Instytut Rozwoju. Wspomaganie Dziecka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem Instytut Rozwoju. Wspomaganie Dziecka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem Instytut Rozwoju. Wspomaganie Dziecka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem Instytut Rozwoju. Wspomaganie Dziecka, Przedszkole dla Dzieci z Autyzmem