Dobiegł końca kwiecień – miesiąc, w którym szczególnie dużo mówi się o autyzmie, o neuroróżnorodności i o tym, jak budować świat bardziej wrażliwy, otwarty i solidarny. To czas działań edukacyjnych, społecznych i wychowawczych, które mają na celu zwiększenie świadomości oraz realne wsparcie dla osób w spektrum autyzmu i ich rodzin. Wiele w tym obszarze działo się w naszej Szkole! W ramach zajęć z uczniami powracaliśmy także do spotkania z Julią Kozakiewicz-Domżał – edukatorką, aktywistką i autorką projektu PIMP MY MIND. Przypominaliśmy sobie słowa Julii o tym, jak ważna dla każdego człowieka jest grupa dająca poczucie przynależności, wsparcia i akceptacji. Julia używa pojęcia „sfory” jako metafory bezpiecznej
przestrzeni, w której młody człowiek może się rozwijać, być sobą i doświadczać relacji bez lęku przed oceną. W pracy edukacyjnej i terapeutycznej wracamy do teorii 12 łyżek, by łatwiej zrozumieć ograniczoną „pulę energii”, jaką dysponują niektóre osoby. Spoon theory to pomocne narzędzie, które rozwija uważność na siebie i ułatwia zadbanie o dobrostan. Pamiętamy też o przesłaniu, że różnorodność to WARTOŚĆ!
Przy tej okazji, raz jeszcze, dziękujemy Julii za merytoryczne i pełne wrażliwości wystąpienie oraz za otwartość na dialog z młodzieżą. To spotkanie było ważnym krokiem w budowaniu bardziej świadomej, tolerancyjnej i empatycznej społeczności.